Onze sporten

Biljart

Er bestaan verschillende vormen van biljarten. In het Nederlands wordt onder biljart zonder verdere aanduiding meestal het carambolebiljart verstaan. Hierbij wordt met drie biljartballen gespeeld. Er zijn twee witte speelballen en een rode bal. Elke speler heeft zijn eigen speelbal. De speelbal moet de andere twee ballen raken. Er bestaan verschillende spelsoorten binnen het carambolebiljart, zoals libre, bandstoten, driebanden en kaderspelen.

Bij s.v. ROAC spelen we libre en driebanden. Onze club beschikt over drie biljarttafels. Er wordt gebiljart in wedstrijdverband, maar er is ook een onderlinge recreanten competitie.

Teams

De Libre en Driebanden-klein-teams spelen de thuiswedstrijden voor dinsdagavond in de kantine van s.v. ROAC.

De teams Driebanden-groot spelen de thuiswedstrijden op zaterdagmiddag in Weteringbrug bij b.v. De Sport en in Leimuiden bij b.v. RBV.

De recreantenteams nemen deel aan de Veen- en Rijnstreek 60+ competitie. Ze spelen de thuiswedstrijden op vrijdagmiddag in de kantine.

Daarnaast kunnen alle recreanten deelnemen aan een onderlinge competitie. Deze wordt op woensdag- en donderdagmiddag gespeeld.

Biljarten

Heb je interesse om ook bij s.v. ROAC te biljarten? Neem voor meer informatie gerust contact met ons op.

Mail de commissie biljart

De contributie voor biljart vind je op deze pagina.